În prima jumătate a acestui an, aproximativ 5.500 de noi magazine online au fost înregistrate în Polonia. În același timp, 2.000 au fost oprite. Dar unii cred că boomul recent al comerțului electronic, din cauza pandemiei, nu va dura mult timp.
Consumul în Polonia este în plină expansiune. În iunie, vânzările cu amanuntul au crescut cu 8,4 la sută din lună în lună. Chiar daca consumatorii cumpără în principal din magazinele fizice,aceasta tendință s-a schimbat în timpul pandemiei . „Consumatorii se întorc pe vechile căi. Au oprit cumpărăturile pentru produse alimentare și farmaceutice online, dar merită să subliniem faptul că acestea sunt deja categorii relativ slabe în totalul vânzărilor ”, spune experta în economie, Sonia Buchholtz.
Cu toate acestea, cele mai populare categorii online revin la nivelurile din 2019. „Prin urmare, concluzionăm că pandemia nu a schimbat în mod semnificativ obiceiurile de cumpărare ale polonezilor”, susține Buchholtz.
Comerțul electronic polonez reprezintă 10% din totalul comerțului cu amănuntul
Oficiul Central de Statistică din Polonia spune că ponderea comerțului online în comerțul cu amănuntul total a scăzut cu 7,7 la sută în iunie (față de mai). Se pare că ponderea comerțului electronic în totalul vânzărilor a atins definitiv marca de 10%, deși în februarie a fost de 5,6%.
Se prezice că, comerțul electronic în Polonia va crește cu peste 30 la sută și chiar va depăși nota de 100 de miliarde de złoty în acest an. Aceasta înseamnă că, comerțul electronic în Polonia ar putea valora peste 22,73 miliarde de euro în 2020.
Comerțul electronic în Polonia ar putea valora peste 22,73 miliarde de euro în 2020.
Numărul în scădere de magazine fizice din Polonia este vizibil de ani de zile. În prima jumătate a acestui an erau 257.000 de magazine. În 2009, însă, acest număr a fost mult mai mare. Pe atunci existau peste 371.000 de magazine în toată partea estică a tarii.
Schimbarea comportamentului consumatorului
În ultimii ani, tendința a încetinit oarecum, dar totuși, mulți comercianți cu amănuntul care vând haine și textile, electronice sau cărți își închid ușile. În aceste sectoare, în special în ultimele luni, a existat o schimbare certă către comerțul electronic, deoarece majoritatea magazinelor fizice s-au închis în martie și aprilie, din cauza izbucnirii Covid-19. Cu toate acestea, situația forțată a pandemiei a dus la schimbarea comportamentului consumatorului, care persistă și va continua să se accelereze.
A existat o schimbare certă către comerțul electronic
Citeste si: “Buy Now Pay Later” FOARTE populară în Germania