Motivul pentru popularitatea în creștere a click & collect este simplu – este un model de livrare care poate fi perfect adaptat stilului nostru de viață. Ne grăbim din ce în ce mai mult, avem mai puțin timp, prețuim confortul și solicităm ca serviciile pe care le folosim zilnic să fie adaptate la capacitățile și așteptările noastre.
Nu uita sa te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu toate noutatile din e-commerce!
În plus, este de asemenea, o soluție excelentă pentru magazinele online în sine, care, datorită acestei optiuni, se reduce efectiv costul de transport. Am verificat cum arată piața „click & collection” astăzi și care sunt prognozele pentru dezvoltarea acesteia. Am utilizat datele din Germania 2020, mai precis raportul pe țară al comerțului electronic.
Click & Collect ca răspuns la schimbarea comportamentului de cumpărături
Piața comerțului electronic se schimbă foarte dinamic. Unii preferă să vizualizeze produse offline și să cumpere online, în timp ce alții invers. Cu toate acestea, toate au un lucru în comun – vor să aibe la dispozitie o astfel de soluție.
Statisticile din raportul “Germania 2020: Raportul de țară al comerțului electronic”, indică faptul că preferințele clienților sunt legate tot mai mult atât de data livrării, cât și de locație.
Pentru multe persoane, acest lucru contează chiar mai mult decât transportul mai rapid!
Consumatorii moderni au din ce în ce mai puțin timp, valorizează comoditatea și se așteaptă la servicii care să fie adaptate nevoilor lor. Sunt fericiți să comande prin intermediul magazinelor online, deoarece pot face achiziții eficiente indiferent de locul în care se află în prezent.
Dezvoltarea comerțului electronic și odată cu creșterea ideii unei abordări multichannel a vânzărilor, afectează puternic logistica, în care timpul cheie este din momentul în care clientul plasează comanda până la livrarea sau primirea pachetului. O soluție care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani este click & collection.
Ce este de fapt Click & Collect?
Popularitatea din ce în ce mai mare a livrării prin click&collect nu ar trebui să vină ca o surpriză, deoarece din ce în ce mai des nu dorim sa stam in acasă doar pentru a astepta curierul sau pur si simplu dorim să suportăm costuri mai mici asociate livrării.
Serviciul de click & collect este foarte simplu. Acesta constă în a comanda produsul online și a-l ridica singur într-un loc ales.
Soluția vă permite să cumpărați un produs într-un magazin online și să ridicați comanda într-un loc la alegere și la un moment convenabil. De obicei, locurile în care clienții pot ridica produsul sunt:
- Dispozitive cu autoservire, cum ar fi casete de pachete;
- al treilea showroom, care include oficii poștale, benzinării și pick-up points.
- magazine care au si pick-up points
Procesul de ridicare arată cam la fel peste tot. La efectuarea unei achiziții, clientul primește o confirmare cu numărul de comandă, pe care trebuie să îl furnizeze vânzătorului sau un cod special, pe care trebuie să îl introducă în mașină, astfel încât să „îi dea” pachetul.
Potrivit autorilor raportului „UK Click and Collect Review 2015”, această formă de livrare va crește cu o rată de 20% pe an, ceea ce va fi direct legat de dezvoltarea comerțului. Acestea sunt deja prognoze foarte îndrăznețe, dar se bazează pe comportamentul clienților, astfel încât este posibil ca acestea să creasca enorm in viitorul apropiat.
Statistici de livrare în Germania
Retailerii online trebuie să se adapteze la o piață în schimbare și să ofere metode de livrare noi sau îmbunătățite. Față de 2019 și 2016, pe piață au apărut jucători noi. Preluarea pachetelor este oferită cu 10% mai mulți comercianți cu amănuntul decât în 2016, ceea ce confirmă nu doar tendința livrărilor rapide, dar și personalizate și flexibile.
Este de la sine înțeles (și fără nicio surpriză) că, probabil, în viitor, vom vedea și mai mulți retaileri online care oferă opțiuni flexibile de livrare.
Viitorul livrării click & collect
DHL a testat casetele de colete din Germania, care erau de asemenea un dispozitiv de aterizare pentru drone și erau singurele care livrau colete acolo. Întregul proces de livrare a fost realizat complet fără intervenția umană. Ne așteptăm ca viitorul click & collect să arate așa!
In Concluzie
Din perspectiva tuturor avantajelor menționate mai sus, este sigură dezvoltarea serviciilor de click & collect și creșterea popularității acestora. Chiar și lanțurile de vânzare cu amănuntul mari au observat deja necesitatea de a oferi acest tip de soluții pentru clienții lor, iar investițiile pentru alte magazine oferă și locuri pentru preluarea comenzilor.
Clienții au comoditate si pot ridica pachetul ori de câte ori doresc, iar magazinele pot reduce prețurile de livrare. Când intră modalități mai automatizate de livrare a pachetelor de către mașini (drone), la care Amazon lucrează constant, va deveni o soluție și mai ieftină.