fbpx

Cum să câștigi BuyBox pe Amazon?

buybox amazon

BuyBox este o parte esențială a pieței Amazon. Creează o experiență de cumpărare simplă și convenabilă pentru cumpărători, arătând o singură pagină pe produs, indiferent de câți vânzători oferă acel produs.

Pentru vânzători, Buy Box contribuie la mediul extrem de competitiv de pe Amazon. Un singur vânzător este ales „câștigător” pentru „BuyBox” pentru fiecare listă de produse și va obține cota de vânzări atât timp cât rămân în acest BuyBox.

În consecință, vânzătorii trebuie să știe să câștige BuyBox, dacă vor să obțină mai mult decât doar o parte mica din vanzari. Deși Buy Box pare simplu la suprafață, ascunde un algoritm complex. Iată tot ce trebuie să știți despre cum funcționează.

Ce este BuyBox?

BuyBox este o caracteristică a Amazonului care ajută clienții să facă cumpărături fără să fie nevoie să ia în considerare exact de la cine cumpără – indiferent dacă este Amazon în sine sau un vânzător de pe piață. Se află în partea dreaptă de sus a fiecărei pagini de produse Amazon.

Foarte multe produse sunt disponibile pentru a fi cumpărate de la mai mulți vânzători Amazon, de aceea Amazon folosește buybox pentru a selecta „cel mai bun” vânzător pentru fiecare produs.

buybox amazon

În imaginea de mai sus vedeti ca desi sunt 18 vanzatori pe acest listing (Sageata din stanga) doar “Common Cents” a castigat BuyBox si vinde acel produs in acel moment (sageata din dreapta).  Aceasta se numește, de asemenea, a fi „în” BuyBox sau „a deține” BuyBox. Înseamnă că esti vânzătorul selectat de Amazon pentru acest produs, în acest moment.

Când un client face clic pe „Adaugă în coș” sau „Cumpărați acum”, comerciantul care se află în BuyBox în acel moment câștigă automat vânzarea. Clientul se poate aștepta ca Amazon să fi ales un vânzător care să ofere un preț competitiv, livrare rapidă, servicii pentru clienți puternici și diverși alți factori care să contribuie la asigurarea satisfacției acestora.

Majoritatea vânzărilor de pe Amazon vin prin intermediul BuyBox, astfel încât vânzătorii care o câștigă în mod regulat vor face cu mult mai multe vânzări decât cei care nu prea castiga BuyBox-ul.

Cum pot câștiga caseta de cumpărare?

Dacă sunteți singurul vânzător al unui anumit produs, veți câștiga automat BuyBox.

În caz contrar, este obișnuit ca BuyBox să fie împărțită între mai mulți vânzători, în loc să dețină 100% același vânzător. Pentru a câștiga si tu BuyBox trebuie să:

  1. Fiți eligibil pentru a câștiga BuyBox
  2. Fii ales ca câștigător de algoritmul Buy Box

Am sa va fac un rezumat rapid:

Eligibilitate

Pentru a fi eligibil (atentie, eligibil… nu pentru castigarea BuyBox propriu-zisa) pentru câștigarea BuyBox pentru produsele dvs. aveți nevoie:

  • Un cont de vânzator profesional
  • Valori de performanță bune
  • Volumul de comandă suficient

Algoritmul

Algoritmul Amazon ține cont de următorii factori pentru a decide câștigătorul „Box Box”.

Factor Importanţă Cum să îmbunătățești
Vanzatorul se califică pentru Prime Înalt Utilizați FBA sau FBM cu Prime
Preț mic pentru client Înalt Folosiți repricer (  ) sa va mentineti mereu in BuyBox.Cand aveti produse putine merge sa faceti asta si manual
Timpul de livrare

(pentru articole non-FBA)

Mediu Optimizați-vă procesele de îndeplinire și livrare
Valori de performanță Mediu Monitorizați și îmbunătățiți valorile Amazon (raspundeti la clienti la mesaje, raspundeti la claims, la IP complains, etc)
Feedback-ul vânzătorului Mediu Reduceți reclamațiile potențiale abordați eficient reclamațiile
Disponibilitate constantă a stocului Scăzut Aveti grija ca mereu sa ramaneti in stock

Rețineți că Amazon nu dezvăluie public modul în care funcționează algoritmii săi. Dar BuyBox a fost studiată la scară largă, deci putem fi siguri de importanța factorilor de mai sus.

Ce factori sunt folosiți în algoritmul Buy Box?

Algoritmul Amazon Buy Box ține cont de mai multe domenii. Iată un rezumat:

Prime

Dacă oferta dvs. de produse are ecusonul Prime, veți primi un impuls mare în BuyBox. Cele două modalități prin care vânzătorii se pot califica pentru Prime sunt:

  1. Utilizarea FBA
  2. Calificare pentru și livrare în conformitate cu  (SFP) Seller Fullfiled Prime

Sa vinzi FBA este una dintre cele mai simple modalități de a-ți crește șansele în BuyBox. Seller  Fullfiled Prime atinge același obiectiv, dar mai întâi trebuie să demonstrezi Amazonului că capacitatea ta de a livra produsele la clienti are performanțe excelente în mod constant.

Pretul

Prețul pe care îl plătește clientul este un alt factor de foarte mare importanță în câștigarea BuyBox. Menținerea prețului scăzut folosind un (urmeaza review in curand) sau manual poate crește în mod semnificativ șansele de a apărea în buybox.

Alti factori

Factorii de mai sus au cea mai mare influență asupra plasării dvs. in BuyBox, dar există si alte detalii de care algoritmul ține cont.

  • Timp de livrare (non-FBA): Dacă expediați singur articole, păstrați-vă timpul de manipulare a marfii cât mai scurt. Transportul în aceeași zi este acum destul de standard.
  • Valori de performanță: Algoritmul poate ține cont de orice măsură care se referă la experiența clienților, inclusiv rata de feedback negativ, A la Z, rata de întârziere a expedierii, timpul de răspuns al clienților, rata de anulare și multe altele.
  • Volumul vânzărilor și inventarul: Vânzarea mai multor articole și a avea întotdeauna produse pe stoc este un factor important în algoritmul Buy Box.

Dacă articolele dvs. se califică pentru Prime și aveți cel mai mic preț sau sunt aproape de acesta, atunci factorii de mai sus vă pot ajuta să împingeți si mai mult procentul din zi in care detineti BuyBox. Fără Prime și cu un preț competitiv, este imposibil ca acești alți factori să facă diferența.

Este BuyBox relevant pentru toți vânzătorii Amazon?

BuyBox este folosit pe toate paginile de produse Amazon, dar contează doar pentru vânzătorii de „produse competitive”. Cu alte cuvinte, vânzătorii de articole care au și alți comercianți care oferă exact același produs.

De exemplu, un pachet de baterii litiu Energizer AA cu ASIN B071D87WPV are 18 comercianți care concurează pentru Buy Box.

buybox amazonOferta produsului Amazon 40 de oferte

Tu poti sa concureazi chiar si împotriva Amazon și sa castigi Buy Box, dar este mai dificil de învins decât un vanzator normal.O sa afli mai multe despre asta în miturile „Box Box” de la sfârșitul acestui articol.

Produsele care au un singur vânzător au BuyBox, dar nu trebuie să concurați cu nimeni pentru a-l câștiga (cu toate acestea, poate fi „suprimată” dacă Amazon consideră că prețul dvs. este prea mare – mai mult pe aceea mai târziu).

Exemple tipice de produse cu un singur vânzător includ:

  • Produse Private Label vândute sub marca dvs. unică.
  • Branduri directe către consumator vândute numai de producător sau de un partener exclusiv.

Ce procent din vânzări trec prin BuyBox?

Vânzările cresc dramatic când un vânzător câștigă BuyBox pentru un anumit produs. Cea mai bună presupunere este că 82% din vânzări trec prin Amazon Buy Box. Această estimare provine dintr-un raport din 2013 al companiei de software Feedvisor și numai Amazon însuși știe exact ce proporție de vânzări trece prin intermediul BuyBox. (Pe scurt asta inseamna ca in medie 18% din vanzari se intampla cand clientii aleg alt vanzator de unde sa cumpere produsul respectiv).

Procentul vânzărilor care trec prin BuyBox este, fără îndoială, foarte mare. Cei mai mulți cumpărători vor lua calea cea mai convenabilă și vor folosi BuyBox pentru a face o achiziție. Doar câțiva vor verifica alți vânzători pentru a încerca să salveze câțiva cenți în plus.

Creșterea cumpărăturilor mobile a împins proporția vânzărilor care trec prin Buy Box si mai mult, întrucât Buy Box este și mai proeminentă pe browserele mobile și aplicația Amazon.

Vânzătorii care nu se află în BuyBox pot face vânzări?

Sub caseta de cumpărare, veți găsi o altă casetă numită „Alți vânzători pe Amazon”, ori de câte ori există mai mulți vânzători ai unui anumit produs.

buybox amazonAlți vânzători de pe Amazon

Așa se face că comercianții care nu se află în caseta de cumpărare pot câștiga unele vânzări, dar numai dacă cumpărătorul face clic pe acest link pentru a vedea lista altor vânzători. Doar o mică proporție a vânzărilor pe Amazon se întâmplă astfel.

BuyBox este și mai importantă pentru clienții care cumpără folosind un smartphone, deoarece apare direct sub imaginea și prețul produsului. Caseta „alți vânzători” din browserele mobile și aplicația Amazon este mai puțin proeminentă decât pe computerele.

Răspunsul scurt este că vânzătorii trebuie să câștige BuyBox dacă vor să capteze o parte semnificativă din vânzări.

Cum funcționează detaliat eligibilitatea Buy Box?

Există anumite criterii pe care trebuie să le îndeplinești ca vânzător eligibil pentru BuyBox. Acești nu sunt factorii pentru a castiga BuyBox, ci doar factorii de care aveti nevoie pentru a fi în cursa pentru castigarea BuyBox.

  • Trebuie să aveți un cont de vânzare profesional, cu un abonament lunar plătit de 39,99 USD. Conturile individuale de vânzare nu sunt eligibile. (Aici mare atentie pentru cei care “fac un cont individual sa vad cum merge).
  • Valorile privind rata de defectare a comenzii, rata de anulare și rata de expediere târzie trebuie să fie în stare bună.

Care este o cota, procent sau rotație a BuyBox-ului?

BuyBox nu este exclusiv pentru un singur vânzător (Decat daca te cheama Amazon in unele cazuri). Fiecare comerciant care vinde același produs are o șansă să apară în BuyBox. Numărul de ori în care un vânzător apare în BuyBox, față de numărul total de vizualizări ale unui produs, este „cota” vânzătorului din BuyBox.

De exemplu, dacă un produs este vizualizat de 100 de ori și sunteți în BuyBox pentru 15 ori, atunci cota dvs. este de 15%.

Aceasta este, de asemenea, cunoscută sub denumirea de  „rotație” și poate fi vizualizată în Seller Central.

Algoritmul Buy Box decide care vânzător câștigă „Box Box” pentru un anumit produs la un moment dat, ceea ce în timp duce la cota procentuală a fiecărui vânzător.

De exemplu, dacă există cinci vânzători al unui anumit articol, toți utilizând FBA și cu prețuri identice, valori de performanță, disponibilitate pentru stoc și așa mai departe, atunci fiecare comerciant ar trebui să aibe o cotă de cumpărare de exact 20%.

În realitate, lucrurile nu sunt niciodată atât de simple. Fiecare vânzător este unic, iar factorii lor individuali vor duce la acțiuni de tip Buy Box diferite. Amazon pare să încerce să rotească BuyBox între diferiți vânzători , in diferite perioade din zi. De aceea unii vand si altii nu. Tu poate primesti BuyBox-ul exact cand niciun client al Amazonului nu cauta produsul pe care tu il vinzi. Asta se simte cel mai bine la listingurile cu putine vanzari.

Adesea, vânzătorii nu ar trebui să urmărească să obțină acces exclusiv la BuyBox, ci să obțină cea mai mare cotă pe care o pot. Nu este un joc cu sumă zero în care un vânzător câștigă și toți ceilalti concurenții pierd.

Ce este eliminarea BuyBox?

Suprimarea BuyBox-ului se întâmplă atunci când BuyBox nu apare deloc pe pagina de detalii a produsului, chiar dacă există mai mulți comercianți care oferă acel produs. Amazon poate decide să suprime BuyBox din mai multe motive printre care:

  • Niciunul dintre vânzători nu este eligibil pentru BuyBox
  • Volumul vânzărilor este prea mic
  • Amazon consideră că prețul oferit este prea mare

Al treilea motiv – prețul fiind prea mare – este cel care se vede cel mai des mai ales acum pe timp de pandemie cand toti au explodat preturile. Ce face ca un preț să fie „prea mare”? Iată cele mai frecvente motive:

  1. Prețul este mai mare decât prețul recomandat de producător
  2. Alte site-uri de comerț electronic au un preț semnificativ mai bun
  3. Prețul a crescut foarte repede, ceea ce poate indica prețuri nedrepte pentru clienti

Un BuyBox suprimat poate fi identificat cu ușurință, deoarece în loc de butoanele „Adăugați în coș” sau „Cumpărați acum”, apare un buton diferit numit  „Vezi toate opțiunile de cumpărare”.

Cumpărați suprimarea cutieiCumpărătorul poate da click pe „Vezi toate opțiunile de cumpărare” pentru a afișa toate prețurile și vânzătorii pentru acest produs. Cu toate acestea, principalul efect al eliminării BuyBox este de a descuraja cumpărătorii să efectueze o achiziție. Mulți cumpărători vor avea vedea că produsul pe care il cauta nu este disponibil și vor reveni la rezultatele căutării pentru a găsi o alternativă.

Aceasta arată „Politica de preț echitabilă pentru piață” sau “Price gouging” a Amazonului în vigoare. Această politică spune:

Amazon monitorizează în mod regulat prețurile articolelor de pe piața noastră, inclusiv costurile de transport și le compară cu alte prețuri disponibile pentru clienții noștri. Dacă vedem practici de stabilire a prețurilor pe o ofertă de piață care dăunează încrederii clienților, Amazon poate elimina BuyBox, elimina oferta, poate suspenda opțiunea de expediere sau, în cazuri grave sau repetate, suspendarea sau încetarea privilegiilor de vânzare

Dacă sunteți eligibil pentru BuyBox, dar BuyBox este suprimat pentru un anumit produs, primul lucru la care trebuie să vă uitați este de obicei prețul dvs.

Mituri populare Amazon Buy Box

BuyBox este extrem de important în determinarea succesului unui vânzător pe Amazon, dar este guvernată de algoritmi – acele sisteme misterioase și opace care guvernează atât de mult din lumea noastră de azi. Nimeni nu știe exact cum funcționează. Uneori, nici măcar oamenii care le-au creat.

Deci, nu este surprinzător, există destul de multe mituri comune în jurul BuyBox.

Mit 1: nu puteți bate Amazon în BuyBox

Este adevărat că Amazon în sine câștigă adesea BuyBox pentru produsele pe care le vinde, dar chiar si asa este foarte posibil ca sellerii normali să obțină cel puțin o parte din rotație. Puteti cauta chiar si pe grupul nostru ca sunt o gramada de membrii care se bat cu Amazon zi de zi la BuyBox si il castiga.

amazon buybox

Acest exemplu,  arată Amazon în spatele a doi vânzători de pe pagina ofertelor. Vânzătorul de top, Cheimom, se află în BuyBox. Toți vânzătorii au ecusonul Prime și un preț mai bun decât Amazon, ceea ce explică clasamentul lor mai mare.

Unii vânzători aleg în mod deliberat să nu concureze cu Amazon la preț și, în schimb, așteaptă până să rămână fără stoc, astfel încât să poată sa vanda pentru o perioadă la un preț mai mare.

Mitul 2: Cel mai mic preț câștigă întotdeauna BuyBox

Prețul este un factor foarte important pentru BuyBox, dar nu singurul. Celălalt factor cu o importanță aproape egală este insigna Prime, fie prin FBA, fie prin Vânzător Fulfilled Prime.

Acest lucru nu înseamnă că a avea Prime este o invitație deschisă pentru a percepe prețuri ridicate, dar articolele Prime pot avea adesea prețuri puțin mai mari decât altele și pot câștiga în continuare BuyBox.

Mitul 3: Poti păstra BuyBox doar pentru tine.

Aveți multe posibilități pentru a vă îmbunătăți șansele de a apărea în BuyBox, dar chiar dacă ați optimizat totul, este posibil să nu beneficiați de acces exclusiv.

Algoritmul Buy Box va oferi adesea șansa altor comercianți să apară, mai ales dacă prețul lor este mai mic decât al tău. 

Citeste si:

In Wholesale pe  Amazon Relatiile Sunt Mai Importante Decat Banii

Tipul de afacere wholesale pe Amazon

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *