Schimbarea comportamentului consumatorilor și evoluția platformelor tehnologice necesită dezvoltarea de noi strategii pentru a ajunge la clienții noștri.
Bogatie inseamna INFORMATIE! Nu uita sa te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu tot ce se intampla in E-Commerce
O tendință care reprezintă o astfel de oportunitate o constituie fotografiile 3D de pe Facebook.
Influențate parțial de tehnologiile 3D și de reapariția realității mixte, fotografiile 3D vă pot ajuta să atrageți atenția și să spuneți povestea mărcii dvs. pe Facebook.
Care sunt fotografiile 3D de pe Facebook?
Fotografiile 3D vă permit să vizualizați o imagine prin trei dimensiuni în loc de două, astfel încât să puteți vedea lucrurile ușor în jurul unei imagini care altfel nu ar fi vizibile într-o fotografie 2D standard.
De exemplu, într-o fotografie 3D a unei persoane care se uită în cameră, veți vedea părțile laterale ale feței și ușor deasupra capului.
Fotografiile 3D vă permit să explorați o imagine prin derulare, înclinare și panoramare folosind mouse-ul sau trackpadul.
O notă importantă: Fotografiile 3D nu trebuie confundate cu imaginile la 360 de grade. Acestea din urmă vă permit să explorați o scenă în întregime, dar necesită echipamente speciale și o configurare unică, despre care nu vom discuta aici.
Cum funcționează fotografiile 3D pe Facebook?
Pe scurt, o mulțime de algoritmi complecși le fac posibile.
Dezvoltat de cercetătorul Johannes Kopf de la Facebook, algoritmul funcționează analizând hărțile de adâncime și mișcările minuscule produse de camera telefonului și de sistemul de detectare a mișcării.
Aceste hărți de adâncime sunt apoi procesate și transformate în ochiuri 3D, care compun apoi fotografia 3D finală.
Nu toate telefoanele sunt capabile să realizeze acest lucru. Pentru a crea fotografii 3D sunt necesare smartphone-uri de nivel mediu, precum iPhone 7 și versiunile ulterioare.
De ce ar trebui să vă intereseze fotografiile 3D de pe Facebook?
S-ar putea să fiți sceptici cu privire la utilizarea fotografiilor 3D pe Facebook. Pot evoca imagini ale altor forme de suport 3D, cum ar fi cinema sau TV.
Acestea nu sunt totuși cele mai bune suporturi 3D, motiv pentru care nu au reușit să prindă. În ultimii ani, însă, inteligența artificială și realitatea augmentată au început să devină promițătoare.
Cu toate acestea, fotografiile 3D – în special pe Facebook – sunt un caz unic.
Există câteva motive pentru care vă recomandăm să le utilizați totuși pentru afacerea dvs.:
Reduce saturarea Facebook
Facebook există de ceva vreme, ceea ce înseamnă că majoritatea mărcilor și agențiilor de publicitate îl folosesc deja. Peste 90 de milioane de întreprinderi mici folosesc Facebook. Deoarece există doar un nivel limitat de atenție pe care o poți capta pe parcurs, trebuie să poți concura continuu. Fotografiile 3D constituie o modalitate puternică de a face acest lucru, deoarece vă permit să utilizați inovator atenția utilizatorului.
Combate limitarea dată de organic content
Facebook a redus nivelul de organic content acordat mărcilor și, în schimb, acordă prioritate postărilor de la prieteni și familie. Cu mai puține oportunități de a atrage publicul, aveți nevoie de modalități de a ieși în evidență, cum ar fi fotografiile 3D.
Oferă o nouă formă de a spune povești
O fotografie 2D poate spune o poveste, dar o fotografie 3D poate face ca povestea să prindă viață. Fotografiile 3D oferă noi modalități de a vă conecta cu clienții dvs., deschizând un nou canal de povestire creativă.
Mărcile prind cât de eficient poate fi acest tip de suport pe Facebook, dar fotografiile 3D nu au fost încă epuizate pe deplin. Este probabil ca acestea să rămână mult timp accesibile și acum este momentul perfect pentru a profita la maximum de ele.
Puteți face publicitate cu fotografii 3D pe Facebook?
Deși fotografiile 3D pot fi un instrument puternic pentru organic content, în prezent nu sunt disponibile pentru a fi utilizate în anunțurile de pe Facebook.
Facebook nu a indicat motivele pentru acest lucru și nu știm când sau dacă vor fi disponibile pentru a fi utilizate în postările îmbunătățite.
Cu toate acestea, putem să presupunem că Facebook măsoară în prezent performanța fotografiilor 3D pe platformă. Dacă se dovedesc promițătoare și cu un nivel de atragere măsurabilă a utilizatorilor, Facebook poate permite agențiilor de publicitate să folosească imagini 3D la un moment dat.
Cine ar trebui să folosească fotografii 3D pe Facebook?
Ca orice canal sau tehnică de marketing, rezultatele la care vă puteți aștepta vor depinde de produsul dvs., de industrie și de clienți.
Dacă oferiți un serviciu imaterial, cum ar fi consultanță în management, este posibil să nu existe multe ocazii de utilizare creative care funcționează în spațiul dvs.
Cu toate acestea, dacă prezentați un produs vizual precum o geantă de mână de designer, fotografiile 3D pot fi o extensie naturală a strategiei dvs. de marketing.
Iată câteva industrii care pot beneficia de fotografii 3D:
Modă
Fotografiile 3D pot ajuta la informarea consumatorilor în luarea deciziilor atunci când cumpără haine și accesorii. Adesea este dificil să vizualizați astfel de articole online, iar vizionarea lor în 3D vă poate ajuta.
Film
Fotografiile 3D pot fi, de asemenea, o extensie naturală a animației. Ele pot ajuta la aducerea la viață a unui personaj animat fără a fi nevoie să realizați propriu-zis o animație.
Voiaj
Dacă promovați o destinație de vacanță, îmbunătățirea imaginii în 3D poate ajuta utilizatorul să se vizualizeze direct acolo. Peisajul, ambianța și imaginile colorate din locații exotice pot prinde viață.
Divertisment
Alte experiențe captivante, cum ar fi festivalurile sau teatrul, pot folosi fotografii 3D pentru a oferi o mai bună imagine a ceea ce reprezintă.
Proprietate imobiliară
Vânzarea unei case începe de obicei cu imagini atractive, care îi ajută pe potențialii cumpărători să își imagineze că locuiesc deja acolo. Fotografiile 3D pot îmbunătăți acest efect.
Industriile grele din punct de vedere vizual pot utiliza de asemenea fotografiile 3D pentru a obține un efect eficient. De asemenea, industriile care oferă experiențe captivante pot folosi imagini 3D pentru a reproduce mai îndeaproape propunerea lor de valoare.
Cum să postezi fotografii 3D pe Facebook
Dacă decideți că afacerea dvs. poate beneficia de utilizarea fotografiilor 3D pe Facebook, iată pașii pentru a le posta.
Obțineți echipamentul potrivit
Din fericire, Facebook a făcut publicarea de fotografii 3D accesibilă tuturor. Nu veți avea nevoie de niciun echipament de cameră performant.
Tot ce aveți nevoie este un smartphone de gamă medie care are posibilitatea de a realiza fotografii în mod portret, cu unul sau cu două obiective. Un iPhone 7 sau echivalentele sunt potrivite pentru a face fotografii 3D.
Decideți conceptele de marketing
Dacă doriți să profitați la maximum de fotografiile 3D pe Facebook, trebuie să le vizualizați ca parte a strategiei dvs. de marketing, în loc de truc.
Conceptele pe care le-ați putea aborda vor necesita o anumită creativitate, precum și aplicabilitate în industria dvs., dar iată câteva idei generale:
- Arătați-vă biroul: Realizați o fotografie a echipei dvs. de la locul de muncă, zâmbind către cameră pentru a construi încredere și senzația de familiaritate cu marca dvs.
- Prezentați-vă produsele: Dacă produsele sau serviciile dvs. sunt palpabile, puteți prezenta cele mai bune piese în 3D. De exemplu, dacă faceți publicitate unei case noi, puteți face o fotografie 3D a unei piese de décor antice sau uneia de mobilier.
- Oferiți promoții speciale: De asemenea, puteți utiliza fotografii 3D pentru a stimula o promoție. Salvarea imaginilor 3D pentru momentul în care doriți să atrageți atenția conservă elementul de noutate.
Când faceți fotografii 3D, țineți cont de fundal.
În mod obișnuit, instrumentul pentru fotografii 3D Facebook are cele mai bune rezultate dacă există un obiect în prim-plan. Având diferite adâncimi de fundal ajută, de asemenea.
Imaginile cu contrast ridicat al culorilor funcționează și ele bine.
Realizați-vă fotografiile 3D
Utilizați iluminare adecvată și un fundal contrastant, apoi setați camera în modul portret.
Realizați fotografia și gata! Camera telefonului dvs. și algoritmul Facebook vor face restul atunci când încărcați imaginea.
Utilizarea fotografiilor existente non-3D
De asemenea, puteți transforma fotografiile existente în fotografii 3D. Facebook utilizează inteligența artificială (AI), care crează structuri 3D din imagini 2D, astfel încât să puteți încărca orice imagine pe care o aveți deja.
Rețineți că, deși efectul poate fi destul de convingător, aplicația „ghicește” în esență cum ar arăta imaginea 3D. Aceasta înseamnă că ar putea exista unele neclarități, pe care va trebui să le verificați înainte de publicare.
Încărcați fotografia
Acesta este un proces destul de simplu:
- Navigați la pagina companiei dvs. prin intermediul aplicației Facebook.
- Atingeți „Publicați” pentru a crea o postare nouă.
- Alegeți „Foto/Video” și selectați imaginea.
- Atingeți „Terminat”.
- Atingeți „Transformați în 3D” în partea de sus a fotografiei.
- Așteptați ca Facebook să vă convertească imaginea în 3D.
- Previzualizați efectul 3D prin panoramare și înclinare.
- Adăugați textul de postare în conformitate cu strategia dvs. de marketing.
- Atingeți din nou „Publicați”.
Fotografia și postarea dvs. 3D vor fi apoi publicate pe pagina dvs.
Facebook oferă aceste sfaturi pentru crearea de postări foto 3D:
- Fotografiile 3D nu pot fi editate.
- Dacă doriți să partajați o fotografie 3D, nu puteți partaja mai multe fotografii.
- Fotografiile 3D nu pot fi incluse în albumele foto.
- Fotografiile 3D nu pot fi amplificate sau utilizate în anunțuri în acest moment.
Exemple de fotografii 3D pe Facebook
Pentru a vă ajuta să vă creșteți ideile și posibilitățile, aruncați o privire la modul în care unele pagini folosesc fotografii 3D pe Facebook:
Acum, puteți vizualiza mobilierul preferat de aproape și puteți interacționa cu ușurință cu articolele Wayfair înainte de a cumpăra! Cum? Suntem …
Postat de Wayfair marți, 20 februarie 2018
Wayfair a creat o redare 3D pentru a le permite clienților să vadă și să interacționeze cu mobilierul lor înainte de a-l cumpăra.
Omnivirt a creat această imagine 3D Game of Thrones, un exemplu excelent al modului în care aceste fotografii pot funcționa în cadrul promoțiilor de marketing.
Efectele cinematografice ale personajului sunt amplificate, făcându-l să prindă viață și să pară că sare chiar în apropierea ecranului.
Acest videoclip de pe Facebook prezintă utilizarea fotografiilor 3D într-un mediu real. În acest fel, puteți transforma o imagine standard într-o formă media mai atrăgătoare.
Concluzie
Fotografiile 3D de pe Facebook sunt un mod inovator de a vă face postările să iasă în evidență într-un flux de știri aglomerat.
Deși este posibil ca fotografiile 3D să nu miște acul într-un mod semnificativ din cauza acoperirii limitate a organic content, acestea sunt un instrument util într-o campanie de marketing holistică.
În viitor, fotografiile 3D pot deveni una dintre cele mai eficiente modalități de a face publicitate pe Facebook. Va trebui să așteptăm și să vedem ce decide Facebook.
Citeste si: Piete online în Europa: dinamice, diverse și neunite