În ce țări are IKEA cea mai bună reputație online? Pentru următoarea analiză a prezenței magazinului de mobilă suedez pe web, compania media Neticle a analizat datele ultimelor trei luni în regiunea DACH și a găsit diferențe neașteptate.
Bogatie inseamna INFORMATIE! Nu uita sa te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu tot ce se intampla in e-commerce
De la începutul lunii iulie și până la sfârșitul lunii septembrie, IKEA a avut în mediul online german mai mult de 132 de mii de mențiuni, ceea ce depășește cu mult cifrele din Austria și Elveția. Desigur, ultimele două piețe sunt mai mici, deci acest lucru nu înseamnă că Ikea nu este populară acolo, existând de fapt un flux constant de mențiuni în toate cele trei țări.
În Germania, cele mai înalte niveluri ale mențiunilor IKEA s-au datorat activității propriei pagini de Facebook. Pe 10 iulie au făcut o postare despre obiceiurile la cumpărături ale clienților lor tipici, care a avut peste 3000 de comentarii și 300 de distribuiri. Apoi pe 11 august, o altă postare a avut un răspuns la fel de grozav.
Ikea primește în medie două mii de mențiuni pe zi în Germania
În Austria, cel mai mare număr de mențiuni al magazinului a fost atins printr-o postare pe Facebook legată de COVID în septembrie, reamintind clienților să poarte din nou măști. Al doilea vârf ca mărime a fost rezultatul unui cadou. În timpul verii, anunțul unei noi linii de dinozauri de pluș a generat o inundație de comentarii.
În Elveția, singurul vârf de mențiuni real a fost pe 2 septembrie și s-a datorat mai multor știri despre Fondul Bruno Manser, acuzând IKEA Elveția că a încălcat în mod sistematic cerința privind declarația lemnului (?).
O bătălie a platformelor
Chiar dacă sursa celor mai mari vârfuri de mențiuni a fost de obicei Facebook, ponderea generală a mențiunilor este diferită în fiecare țară: în Elveția, cea mai mare parte a mențiunilor a venit de pe Twitter (61%), în Germania, Pinterest este cea dominantă (57%), și numai în Austria a fost Facebook cea mai importantă sursă (48%).
O altă diferență majoră este că în Elveția, mențiunile din articole și prima pagină au reprezentat aproape 27% din mențiuni (care erau într-adevăr surse nesemnificative în celelalte două țări), dar cu toate acestea, mențiunile Facebook erau practic inexistente.
Având în vedere cantitatea mare de mențiuni pe Twitter, Ikea din Elveția a avut un vârf imens în numărul de utilizatori potențial atinși – datorită unei povești amuzante legate de pandemie pe care un utilizator a postat-o pe Twitter, care a avut loc într-un magazin IKEA. Aceasta a avut un număr mare de retweets.
Ikea a ajuns în câteva zile la peste un milion de oameni în Germania, dar a existat un vârf elvețian mare, de peste 3 milioane
După ce am văzut distribuirea mențiunilor între diferite platforme, poate că nu este o surpriză faptul că Pinterest a fost, de asemenea, platforma proeminentă atunci când a venit vorba de vârfurile de interacțiune (aprecieri, comentarii, share-uri) din Germania. Transformările bucătăriei au fost populare, iar rezultatele frumoase au primit tone de repins. Vârful de interacțiuni mare în numerele elvețiene s-a datorat Twitter: un tweet drăguț al unui utilizator englez Toni Bee a avut multe retweets.
Colectând idei și „mâncând”verde
Care au fost cele mai importante subiecte pentru cele trei țări? În Germania, mobilierul pentru camerele copiilor a dominat internetul; aceste tipuri de imagini au fost deosebit de populare pe Pinterest, deoarece mămicile entuziaste colectează întotdeauna idei de îmbunătățire a locuințelor. Apariția „Rückkopplung” (feedback) arată, de asemenea, cât de inspirați au fost clienții cu mobilierul Ikea: au împărtășit tone de idei despre ceea ce se poate face cu o anumită piesă.
În Austria și Elveția, „Echipa” se află în partea de sus a listei de subiecte cheie, deoarece echipa Facebook IKEA Österreich este foarte activă și răspunde la o mulțime de întrebări pe care utilizatorii le trimit prin intermediul platformei. O altă diferență majoră în comparație cu Germania este apariția „Fleisch” (carne) și „vegan” deoarece, în septembrie, s-a anunțat că versiunea vegană a chiftelelor populare va deveni disponibilă curând.Utilizatorii norocoși ar putea câștiga un premiu cu tematică verde: o masă vegetariană la unul dintre restaurantele Ikea.
Ce urmează?
Datele din ultimele trei luni ne-au arătat cât de populară este IKEA în regiunea DACH și sugerează, de asemenea, câteva direcții care ar putea fi benefice pentru strategia de comunicare a mărcii: de exemplu, IKEA Schweiz ar putea prelua frâiele și ar putea genera și mai multă interacțiune. Deține propria pagină Twitter, încorporând câteva dintre subiectele populare pe care le-am văzut și există un potențial neexploatat în cantitatea nebună de pinuri Pinterest din Germania. În Austria, Facebook indică în mod clar ce tipuri de postări funcționează, astfel încât să poată încerca să comunice aceste mesaje și pe alte platforme.
Citeste si: Produse Proaspat Lansate In Domeniul E-Commerce