fbpx

Piete online în Europa: dinamice, diverse și neunite

piete online

Uniunea Europeană (exceptând Regatul Unit) este a treia cea mai mare piață de comerț electronic cu amănuntul din lume, cu un total de vânzări online de 412 miliarde de dolari anual.

Bogatie inseamna INFORMATIE! Nu uita sa te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu tot ce se intampla in e-commerce

Amazon și eBay conduc piața din Europa continentală, așa cum fac și în SUA și Marea Britanie. Privind dincolo de ele, există o gamă largă de piețe online europene. Dar, în timp ce Amazon și eBay vând în întreaga Europă în ansamblu, majoritatea piețelor interne se concentrează pe o singură țară sau pe un număr mic de țări strâns legate.

Se pare că, în ceea ce privește comerțul electronic, o mare parte a pieței din Europa este împărțită pe linii geografice și lingvistice vechi, în ciuda unei monede unice, a frontierelor deschise și a numărului atât de mare de reglementări comune.

Aceste diferențe se extind și asupra preluării generale a cumpărăturilor online și în Europa. Pentru Europa în ansamblu, comerțul cu amănuntul online are o cotă de 12% din totalul vânzărilor cu amănuntul. În Germania, cifra este de 15,9%, în timp ce în Italia este de doar 3,7% – mai puțin de un sfert din cota Germaniei. Cumpărăturile online au decolat în unele țări europene, dar diferențele dintre sistemele de plăți, rețelele de livrare, cultura și limba vor face ca altele să rămână cu mult în urmă.

Puteți vedea aici principalii furnizori internaționali de comerț electronic.

Cele mai mari piețe online din Europa

Toate datele despre accesări din acest articol pentru Europa exclud Marea Britanie. Pentru piețele online din Marea Britanie a se vedea Piețe online din Marea Britanie: Amazon și eBay domină.

Amazon este piața online de top din Europa, cu 1,1 miliarde de accesări pe lună. Europa și SUA au dimensiuni similare atât în ​​ceea ce privește PIB-ul, cât și populația, dar Amazon din SUA are mai mult decât dublul traficului Amazonul în Europa – aproximativ 2,3 miliarde de accesări pe lună. Acest lucru reflectă cota mai mare a Amazon din piața comerțului electronic din SUA și o mai mare concurență online în Europa.

eBay este a doua cea mai mare piață online din Europa, dar cu doar 35% din traficul european deținut de Amazon. În ciuda popularității timpurii în Europa, eBay se află semnificativ în spatele Amazonului în toate țările importante.

Prima surpriză din listă, pentru cei care nu sunt familiarizați cu comerțul electronic european, este piața poloneză Allegro. Polonia este acum o economie dezvoltată, după creșterea rapidă din ultimii treizeci de ani. Allegro a crescut odată cu aceasta și are acum peste 200 de milioane de accesări pe lună, dintre care 96% provin din Polonia.

Urmează Zalando, singura mare piață paneuropeană, în afară de Amazon și eBay. Zalando este o companie germană, dar are trafic semnificativ și în Italia, Franța, Olanda, Polonia și alte țări, precum și în Germania.

Celelalte șase companii din top 10 sunt toate puternic ponderate către țări unice sau cel mult două până la trei țări cu legături geografice și istorice strânse. În primul rând, bol.com se concentrează pe Olanda și Belgia. Ciscount.com și Fnac sunt companii franceze și vând în principal consumatorilor din Franța. Ozon obține 95% din traficul său din Rusia, în timp ce Otto este un retailer german și o piață online. În cele din urmă, eMAG se concentrează pe Europa de Est, în special pe România.

Poate că este ironic faptul că două companii americane conduc comerțul electronic în Europa și, deși sunt cu siguranță mai puternice în unele țări decât în ​​altele, practic vând pe întregul continent. Aproape toate marile piețe online europene interne se concentrează pe propria țară, uneori împreună cu una sau două țări vecine, în ciuda faptului că fac parte din cel mai strâns bloc economic din lume.

Amazon în Europa

piete online

Amazon s-a lansat în Germania și Marea Britanie în 1998. A urmat Franța în 2000, apoi Italia mult mai târziu în 2010 și Spania în 2011. Cel mai recent lansat a fost în Olanda în 2020. Există zvonuri despre extinderea în Suedia și Elveția.

Amazon are 1,1 miliarde de accesări lunare din Europa (cu excepția Marii Britanii), reprezentând 20% din traficul său total, comparativ cu 39% în SUA. Este important de reținut că, deși Amazon are website-uri dedicate doar în șase țări europene, se vinde în întreaga Europă. Amazon Germania, în special, este des folosit de cumpărătorii din Austria, Elveția, Olanda și Europa de Est. Consumatorii belgieni fac cumpărături de pe Amazon Franța, iar cumpărătorii irlandezi sunt utilizatori mari ai Amazon.co.uk, deși acest lucru se va schimba probabil odată cu Brexitul.

Amazon are peste 50 de centre de îndeplinire în Europa continentală, inclusiv nouă în Polonia și Republica Cehă – țări în care nu are un website intern. Inițiative precum Prime, Prime Now și Amazon Business au fost lansate pe site-urile europene Amazon. Livrarea în ziua următoare a fost mult timp norma pentru Amazon Prime în Europa, densitatea mai mare a populației făcând acest lucru mult mai ușor de realizat decât în ​​SUA.

FBA este deosebit de bine dezvoltat în Europa, cu o serie de programe unice pentru distribuirea inventarului în regiune, inclusiv Rețeaua Europeană de Îndeplinire (EFN), Inventarul Multi-țări (MCI), FBA din Europa Centrală și FBA paneuropean.

Amazon are un sistem unificat de înregistrare a vânzătorilor pentru piețele sale europene, ceea ce înseamnă că un singur cont poate fi utilizat pentru a vinde pe toate cele șase website-uri. Amazon este piața de top din Germania, Franța, Elveția, Italia, Spania și Marea Britanie, ceea ce îl face alegerea cea mai potrivită pentru companiile care doresc să se extindă către cele mai mari economii din Europa.

Daca doresti sa afli totul despre cum sa vinzi pe Amazon urmareste canalul de YouTube Romania Amazon Wholesale!

eBay în Europa

eBay și-a început expansiunea globală în 1999, cu site-uri în Germania, Australia și Marea Britanie. Fiind o piață online pură, fără a fi nevoie de depozite fizice, eBay a reușit să crească la nivel internațional cu o ușurință incomparabilă.

Astăzi în Europa (cu excepția Marii Britanii), eBay are cincisprezece website-uri localizate și 389 de milioane de accesări lunare, reprezentând 24% din traficul său global, comparativ cu 39% în SUA. Pe lângă Marea Britanie, care este a doua cea mai mare piață a eBay, eBay este deosebit de puternic în Germania.

eBay are un sistem global de conturi, ceea ce înseamnă că vânzarea funcționează la fel în fiecare țară, iar vânzătorii au un profil de feedback consistent la nivel mondial. Totuși, aceasta nu înseamnă că listările de pe un site eBay apar automat în rezultatele standard ale căutării la nivel mondial. Succesul vânzărilor transfrontaliere pe eBay necesită, de obicei, listări traduse separat pentru fiecare țară.

Vânzătorii pot expedia direct comenzi internaționale sau pot folosi Programul global de expediere (GSP) al eBay, care le permite să expedieze comenzile către un depozit din propria țară pentru livrarea ulterioară către cumpărător. eBay calculează costul transportului internațional, taxele și impozitele și taxează cumpărătorul separat, astfel încât comanda poate fi tratată ca o achiziție internă obișnuită de către vânzător. Taxele GSP pot fi foarte scumpe, deci nu sunt întotdeauna apreciate de cumpărători.

eBay ar trebui să fie luat în serios de companiile care doresc să se extindă în Europa, în special cele care au identificat oportunități de piață în Germania și Marea Britanie.

Allegro în Polonia

Allegro este o piață dintr-o singură țară, 96% din traficul său provenind din Polonia. Polonia are o populație relativ mica, de aproximativ 38 de milioane de oameni și care recent a căpătat o economie dezvoltată, dar Allegro are 20 de milioane de clienți și 200 de milioane de accesări pe lună. Acest lucru îl face a treia cea mai mare piață din Europa. Comparându-l cu eBay, traficul Allegro este echivalent cu mai mult de 50% din cele cincisprezece website-uri europene combinate.

Allegro a fost fondată în 1999 și a fost cumpărată și vândută succesiv de mai multe ori în ultimii douăzeci de ani. În prezent este deținut de un consorțiu de investitori condus de Permira. În octombrie 2020, Allegro a anunțat o IPO a acțiunilor sale la Bursa de Valori din Luxemburg.

După modelul eBay, Allegro este o piață online pură și nu vinde produse în sine. Astăzi are 117.000 de vânzători și 164 de milioane de oferte listate. Este a cincisprezecea cea mai mare piață online din lume. În ceea ce privește piețele online pure-play (fără vânzare cu amănuntul) axate pe o singură țară, doar PayPay Mall, Taobao și Flipkart sunt ceva mai mari și se află în țări asiatice precum Japonia, China și India. Allegro este cu adevărat un fenomen.

Piața Allegro acoperă de la electronică, modă și alimente la vehicule, artă și produse industriale. Un program de loialitate numit Allegro Smart! încurajează achizițiile repetate. Finanțarea este disponibilă cumpărătorilor și o serie de festivaluri de cumpărături (cum ar fi Amazon’s Prime Day) sunt organizate în cursul anului.

Allegro are un proces de înregistrare în autoservire, dar necesită încărcarea documentelor de înregistrare a companiilor, în cazul companiilor străine. Ca o piață extrem de competitivă, vânzătorii vor trebui să concureze în ceea ce privește prețul și viteza de expediere, cu excepția cazului în care au produse unice, cu o cerere puternică din partea consumatorilor polonezi.

Zalando în Europa

Zalando a fost fondată în 2008 la Berlin, Germania, iar acum vinde produse de modă și lifestyle în toată Europa. Are 119 milioane de accesări lunar la nivel global, dintre care 94% provin din țări europene dezvoltate (cu excepția Regatului Unit), cum ar fi Germania, Italia, Polonia, Belgia, Danemarca, Austria, Norvegia și multe altele.

Zalando a început ca un comerciant cu amănuntul care vindea produse în sine, dar din 2013 a urmat modelul chinezesc pentru a deveni o piață în care alte mărci și comercianți cu amănuntul pot vinde direct și consumatorilor. La fel ca Amazon, Zalando a acordat prioritate logisticii și cotei de piață peste profitabilitate, cu venituri în 2019 de 6,5 miliarde EUR și o marjă de profit de 3,5%. Are șase depozite în Germania și Polonia.

Companiile pot vinde pe Zalando prin programul său de parteneriat. Aceasta are criterii stricte de aplicare, inclusiv prezența online existent în prealabil și profilul Instagram. Vânzătorii trebuie să ofere livrări și returnări gratuite și să accepte returnări timp de 100 de zile de la cumpărare.

Zalando continuă să inoveze, colaborând cu comercianții cu amănuntul fizici, extinzându-se în alte țări, adăugând noi categorii și deschizând propriile sale magazine.

În calitate de retailer paneuropean de modă care continuă să crească rapid, Zalando este o piață atractivă pentru mărcile consacrate care vând articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, sport și produse de înfrumusețare.

Bol.com în Olanda și Belgia

#ȚarăVizite / lună% din total
1Olanda52,3M67%
2Belgia23,1M30%
 Alții2,6M3%

Bol.com a fost fondat în 1999 de compania germană de presă Bertelsmann și, la fel ca Allegro, a avut de-a lungul anilor un număr de proprietari diferiți. A fost achiziționat de lanțul de supermarketuri olandez-belgian Ahold Delhaize în 2012 și a rămas parte din grup de atunci. Bol.com a început ca un retailer care își vindea propriile produse, apoi a integrat o piață online în 2011.

Bol.com constituie o piață din două țări, cu 97% dintre utilizatorii săi cu sediul în Olanda și Belgia. Deși populația combinată a acestor țări este de doar 29 de milioane de oameni, bol.com primește 76 de milioane de vizite pe lună de la 11 milioane de clienți activi. Deși Olanda și Belgia sunt țări mici, acestea sunt și țări bogate, cu un nivel ridicat de cumpărături online.

Bol.com spune că 35.000 de antreprenori au vândut prin intermediul website-ului, iar 23 de milioane de articole sunt disponibile pentru a fi cumpărate, din diverse categorii, inclusiv cărți, muzică, electronice, jucării, modă, bricolaj și piese auto. Este o piață bazată pe catalog, astfel încât vânzătorii trebuie să furnizeze un UPC și prețul ofertei lor, numai dacă articolele sunt deja în catalog. Nu există taxe lunare, ci doar un comision pentru produsele care sevând.

Comercianții au nevoie de o companie înregistrată în Olanda sau Belgia pentru a vinde pe bol.com, dar există furnizori de servicii care pot ajuta vânzătorii să se înregistreze fără acest lucru. Bol.com are propria rețea de îndeplinire pe care vânzătorii o pot folosi în același mod ca Amazon FBA.

Ozon în Rusia

Ozon a fost fondată în 1998 ca o librărie online, extinzându-se rapid pe CD-uri și DVD-uri și adăugând ulterior îmbrăcăminte, electronice și alte categorii de produse. Deși Ozon a avut un început timpuriu în comerțul electronic, a fost relativ lentă extinderea sa în comparație cu celelalte piețe enumerate în acest articol, din cauza preluării lente a cumpărăturilor online din Rusia.

Rusia are o populație mare și 100 de milioane de utilizatori de internet. Vânzările online anuale sunt estimate la 27 de miliarde de dolari, ceea ce face din Rusia cea de-a zecea cea mai mare piață de comerț electronic din lume. Cu toate acestea, comerțul cu amănuntul online reprezintă doar 5% din totalul vânzărilor cu amănuntul, în mare parte din lipsa de încredere în plățile online, în serviciile de livrare și chiar în comercianții cu amănuntul.

În ultimii ani, atitudinile față de comerțul electronic au început să se schimbe. Ozon a beneficiat de acest lucru, vânzările crescând cu 93% până la 1,1 miliarde de dolari în 2019 și crescând și mai puternic în timpul pandemiei de coronavirus. Dimensiunea enormă a Rusiei, 11 fusuri orare diferite și logistica variabilă sunt provocări suplimentare pentru adoptarea cumpărăturilor online, dar o populație tânără și măsurile de lockdown pot fi stimulii pentru depășirea acestor bariere. Ozon are acum 8 milioane de clienți, 64 de milioane de vizite lunare și peste 11.000 de vânzători.

Vânzarea către Rusia va deveni o perspectivă descurajantă pentru multe întreprinderi, dar Ozon are un program transfrontalier care are ca scop simplificarea acestui proces. Vânzătorii pot expedia direct cumpărătorilor ruși și pot primi plăți în USD sau euro, cu asistență în limba engleză de la Ozon și fără obligativitatea de a plăti TVA.

eMAG în Europa de Est

eMAG a fost fondat în 2001, ca magazin online de vânzare de computere și produse de birou în România. S-a extins în Bulgaria în 2012 și Ungaria în 2013, câștigând rapid cote de piață.

Astăzi, eMAG vinde produse de toate tipurile, inclusiv electronice, electrocasnice, produse alimentare, modă, bricolaj, jucării și multe altele. Are 28,1 milioane de accesări lunare de pe piața sa internă din România și aproape 6 milioane din fiecare din Ungaria și Bulgaria. Cu o populație combinată de doar 36 de milioane de locuitori, eMAG domină comerțul electronic în aceste țări.

Piața eMAG are peste 20.000 de vânzători și 11 milioane de produse listate. Înregistrarea vânzătorului este gratuită și sunt acceptate companiile internaționale. Există un proces de verificare pentru vânzătorii noi și pentru listările de produse noi.

Ca și alte piețe, eMAG urmărește și încurajează performanța vânzătorului și oferă rapoarte KPI în fiecare lună. Un program opțional Partner Partners oferă sfaturi de vânzare pentru aproximativ 50 USD pe lună.

Alte piețe online din Europa

Piețele online de mai sus sunt cele mai mari din Europa, dar există multe altele cu peste cinci milioane de accesări lunare din țările europene.

Toate datele despre accesări din acest articol pentru Europa exclud Marea Britanie. Pentru piețele online din Marea Britanie a se vedea Piețe online din Marea Britanie: Amazon și eBay domină.

Piețe online trans-europene

După cum s-a menționat mai devreme, piețele europene interne se extind mai ales pe piețele interne ale țărilor de origine și, uneori, către câteva țări vecine. Cu toate acestea, există două piețe europene (pe lângă Zalando) cu vânzări semnificative în mai multe țări ale UE și alte trei piețe din SUA care vând în toată Europa.

Piața franceză ManoMano vinde articole de uz casnic cumpărătorilor din Franța, Italia, Spania și Germania, cu un total de 26 de milioane de accesări europene lunar. Franța este cea mai mare sursă, reprezentând 49% din traficul total al ManoMano, urmând Italia cu 23% și Spania cu 16%.

Spartoo, de asemenea, o companie franceză, vinde îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii în Franța, Spania, Italia, Portugalia, Olanda, Grecia și Republica Cehă, cu 7,5 milioane de accesări europene lunar. Din nou, Franța este cea mai mare sursă, cu 45% din traficul total al Spartoo, restul răspândindu-se pe scară largă în întreaga Europă.

În cele din urmă, piețele Etsy, Dori și Wayfair din SUA au o prezență puternică și în Europa. Piața realizată de Etsy are un total de 16 milioane de accesări lunare, piața de cumpărare impulsivă Wish are 15 milioane și vânzătorii de articole de uz casnic Wayfair au 7 milioane.

Piețe online în Franța

În Franța, Amazon are cea mai mare cotă de piață cu amănuntul online. Dar după Amazon, Franța are cele mai diverse piețe online din orice țară europeană.

Multe dintre acestea sunt deținute sau au fost deținute de marile lanțuri de retail, inclusiv Casino Group, Fnac Darty, Carrefour, Conforama și Galeries Lafayette. Acest lucru este în contrast cu companiile de comerț electronic independente sau cu sprijin privat din SUA.

Cdiscount.com este a doua cea mai mare piață online din Franța, cu 63 de milioane de vizite lunar din țară. Cdiscount.com vinde o gamă largă de produse și 92% din traficul său provine din Franța. Fiind una dintre cele mai mari piețe online din Europa, Cdiscount.com este listat în top zece de mai sus.

Fnac are a treia cea mai mare piață online din Franța, cu 42 de milioane de vizite lunare reprezentând 67% din traficul său global. La fel ca Cdiscount.com, Fnac vinde o gamă largă de produse și este listat în top zece, mai sus.

Rue du Commerce este o altă piață generalistă din Franța cu 25 de milioane de vizite lunare din țară, și care reprezintă 95% din traficul său global.

Darty face parte din același grup de comercianți cu amănuntul ca Fnac și are 22 de milioane de vizite lunare din Franța, reprezentând 95% din traficul său total. De asemenea, vinde mărfuri din categorii generale. Cele două piețe au sisteme separate de înregistrare a vânzătorilor.

La Redoute vinde o gamă largă de produse, dar în special din modă și articole de uz casnic. Are 19 milioane de vizite lunare din Franța, reprezentând 95% din traficul său total.

Conforama vinde articole de uz casnic și are 10 milioane de accesări lunare din Franța, reprezentând 65% din traficul său global.

Piețe online în Germania

Amazon este piața lider în țara cu cea mai mare economie din Europa, Germania.

Pe lângă Zalando, doar alte două piețe online germane au mai mult de cinci milioane de vizite lunare din țară.

Otto are 96% din traficul său din interiorul Germaniei, însumând 55 de milioane de accesări în fiecare lună. Face parte dintr-un mare conglomerat și oferă o gamă de produse vândute atât de compania în sine, cât și de alți vânzători de pe piață. Otto este una dintre cele mai mari piețe din Europa și este listată în top zece mai sus.

Real.de are 25 de milioane de vizite pe lună din Germania, reprezentând 94% din traficul său total. Este un retailer și o piață online, care vinde o gamă largă de mărfuri.

Alte piețe online din Europa

Vânzător cu amănuntul și piață de modă din Rusia, lamoda are 16 milioane de accesări lunar, dintre care 98% sunt din Rusia și Ucraina. Este deținut de Global Fashion Group, care deține o serie de companii de comerț electronic de modă în întreaga lume.

cdon operează în toată Scandinavia. Are 11 milioane de accesări totale lunar, 57% din traficul său provenind din Suedia, 14% din Norvegia și Finlanda și 13% din Danemarca. Este un comerciant cu amănuntul și o piață, care vinde o gamă largă de produse, inclusiv electronice și jocuri video.

Worten este un lanț portughez de vânzare cu amănuntul de produse electronice care vinde online și operează și o piață. Site-ul are 11 milioane de accesări pe lună, dintre care 70% provin din Portugalia și 25% din Spania.

Digitec este o companie independentă de comerț electronic elvețian, concentrându-se pe electronică și calculatoare. Este retailer și piață, cu 8 milioane de vizite lunare și 92% din traficul său provenind din Elveția.

Wehkamp are 8 milioane de vizite pe lună din Olanda, reprezentând 96% din traficul său total. Este o piață pentru mărfuri generale.

Aukro este o versiune a Allegro în Republica Cehă și a făcut inițial parte din grupul Allegro, dar acum este o companie separată. Este o piață online pură, cu 6 milioane de vizite pe lună, dintre care 92% provin din Republica Cehă.

Joom este o piață online înființată în 2016, care vinde o gamă largă de produse cumpărătorilor din Rusia și din întreaga lume. Are 6 milioane de vizite pe lună, dintre care 40% sunt din Rusia. Pe Joom sunt vândute în principal produse direct din China, într-un mod similar cu AliExpress și Wish.

Privalia este un vânzător cu amănuntul de modă și o piață, cu distincția neobișnuită de vânzare în sudul Europei și America de Sud. Are 6 milioane de vizite pe lună, dintre care 32% provin din Italia, 28% din Brazilia, 27% din Spania și 12% din Mexic. Are un model de vânzare flash și este deținut de retailerul francez online Veepee.

Despre date

Acest articol acoperă piețele online (fie piețe pure-play, fie comercianți cu amănuntul cu o piață terță parte) cu mai mult de 5 milioane de vizite lunare din interiorul Europei (cu excepția Regatului Unit), pe baza datelor furnizate de SimilarWeb. O listă globală a piețelor online, bazată pe aceleași date, este disponibilă în Topul piețelor online din lume.

Am exclus comercianții cu amănuntul online a căror piață reprezintă o parte foarte mică din activitatea globală, precum și piețele cu un model de la consumator la consumator și piețele cu o nișă de produs foarte îngustă.

Citeste si: Produse Proaspat Lansate In Domeniul E-Commerce

Butonul „Request a Review” de la Amazon

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *