Publicitatea pe Amazon costă acum, în medie, 1,20 USD pe clic. Asta inseamna ca a suferit o creștere de 30% de la 0,93 USD la începutul anului și crește cu peste 50% de la an la an. Cererea de publicitate pe Amazon crește mai repede decât catalogul de produse pe Amazon și bineinteles, cresc astfel prețurile publicitare.
Potrivit cercetărilor Marketplace Pulse, costul pe clic mediu (CPC) a fost de 0,85 USD în 2020. A atins cel mai scăzut punct de 0,70 USD la începutul lunii mai, când pandemia a provocat întreruperi ale lanțului de aprovizionare, ceea ce a dus la epuizarea stocurilor marilor branduri si implicit, acestia au renuntat la advertising pentru o perioada de timp. Cu toate acestea, golul a fost recuperat până la mijlocul lunii septembrie și apoi a atins trei vârfuri distincte: Prime Day în octombrie, Black Friday și Cyber Monday în noiembrie și cumpărăturile de sărbători în Decembrie. După aceea, CPC s-a stabilit la aproximativ 0,90 USD pentru cea mai mare parte a primului trimestru al anului 2021.
Costul mediu de vânzare publicitar (ACoS) a fost de 22% în 2020. ACoS este: cheltuiala totala pe publicitate împărțita la totalul vânzărilor publicitare. A început în 2021 cu 25% și acum a crescut la peste 30%. Cu toate acestea, rata medie de conversie – procentajul de clicuri pe care un anunț le convertește în vânzări – a rămas relativ stabilă, între 12% și 13%. Astfel, costul mediu de vânzare a fost de 6-7 USD în 2020, care a crescut la 9-10 USD in 2021. Practic, este nevoie de opt clicuri la un preț mediu de 1,20 USD pentru a genera o vânzare, în creștere de la 0,85 USD.
Citeste si: Pasii Care Trebuie Parcursi Pentru A Incepe O Afacere Wholesale Pe Amazon (Europa)
Pasii Care Trebuie Parcursi Pentru A Incepe O Afacere Wholesale Pe Amazon (US)
Pentru mentorship click aici
Salut!
Practic, pentru Amz Wholesale, inteleg ca brandurile mari vor baga in preturile lor de vanzare aceste costuri de marketing in crestere, cum e si normal. Asta se va rasfrange in preturile marite ale distribuitorilor, astfel micsorande-se adaosul nostru. Corect?
Intrebarea e, cum ajung sellerii Wholesale sa creasca pretul de vanzare pe Amazon, astfel incat sa se mentina % de adaos comercial, si businessul sa renteze ? Probabil raspunsul e: refuzand sa scada pretul produselor pentru a lua buy-boxul. Dar “realitatea bate filmul” si asa ceva este greu de crezut ca se intampla.
Deci ce putem sa facem mai smart aici, in afara de a reduce celelalte cheltuieli, fara a afecta calitatea?
Mersi frumos!