fbpx

Reclama Pe Amazon Devine Din Ce In Ce Mai Scumpa!

reclama amazon

Publicitatea pe Amazon costă acum, în medie, 1,20 USD pe clic. Asta inseamna ca a suferit o creștere de 30% de la 0,93 USD la începutul anului și crește cu peste 50% de la an la an. Cererea de publicitate pe Amazon crește mai repede decât catalogul de produse pe Amazon și bineinteles, cresc astfel prețurile publicitare.

Potrivit cercetărilor Marketplace Pulse, costul pe clic mediu (CPC) a fost de 0,85 USD în 2020. A atins cel mai scăzut punct de 0,70 USD la începutul lunii mai, când pandemia a provocat întreruperi ale lanțului de aprovizionare, ceea ce a dus la epuizarea stocurilor marilor branduri si implicit, acestia au renuntat la advertising pentru o perioada de timp. Cu toate acestea, golul a fost recuperat până la mijlocul lunii septembrie și apoi a atins trei vârfuri distincte: Prime Day în octombrie, Black Friday și Cyber ​​Monday în noiembrie și cumpărăturile de sărbători în Decembrie. După aceea, CPC s-a stabilit la aproximativ 0,90 USD pentru cea mai mare parte a primului trimestru al anului 2021.

Costul mediu de vânzare publicitar (ACoS) a fost de 22% în 2020. ACoS este: cheltuiala totala pe publicitate împărțita la totalul vânzărilor publicitare. A început în 2021 cu 25% și acum a crescut la peste 30%. Cu toate acestea, rata medie de conversie – procentajul de clicuri pe care un anunț le convertește în vânzări – a rămas relativ stabilă, între 12% și 13%. Astfel, costul mediu de vânzare a fost de 6-7 USD în 2020, care a crescut la 9-10 USD in 2021. Practic, este nevoie de opt clicuri la un preț mediu de 1,20 USD pentru a genera o vânzare, în creștere de la 0,85 USD.

Prețurile publicității s-au comportat aproape identic pe toate piețele Amazonului, nu doar în SUA. Aceeași tendință de scădere a CPC în mai 2020, vârfuri de sărbători la sfârșitul anului și
creștere în ultimele luni este vizibilă pe alte piețe precum Japonia și Europa .
Amazon a transformat majoritatea widgeturilor de pe site-ul și aplicația sa în inventar publicitar plătit. Cu toate acestea, nu a crescut de ceva timp numărul de anunțuri în rezultatele căutării. Întrucât cea mai mare parte a cheltuielilor publicitare pe Amazon este pentru rezultate de produse sponsorizate în căutare, acest lucru a determinat creșterea CPC pe măsură ce mai multe mărci fac publicitate pe Amazon. Cu toate acestea, prețurile anunțurilor au crescut în toate tipurile de anunțuri Amazon.
Brandurile consacrate își aduc bugetele publicitare către Amazon. Drept urmare, își pot permite să concureze pentru spațiul publicitar, în ciuda creșterii prețurilor. La fel s-a întâmplat și pe Google și Facebook, celelalte două platforme de publicitate de vârf. În plus, firmele de agregare care achiziționează vânzători Amazon se află într-o poziție similară cu brandurile consacrate – și ele au depășit bugetele publicitare și au capacitatea de a fi neprofitabile pentru unele dintre vânzări.
Publicitatea se adaugă la costurile de achiziție ale clienților (CAC). Înainte ca publicitatea să câștige importanță, CAC pe Amazon era de obicei de 15% – taxa de tranzacție pe care o percepe pentru fiecare vânzare (datorită naturii Amazonului, mărcile plătesc de obicei un preț CAC pentru fiecare comandă, mai degrabă decât să o poată recupera pe 2 sau mai multe comenzi). Cu toate acestea, publicitatea a împins acum costurile de achiziție ale clienților cu mult peste 20% și acest cost va merge doar in sus.

Citeste si: Pasii Care Trebuie Parcursi Pentru A Incepe O Afacere Wholesale Pe Amazon (Europa)

Pasii Care Trebuie Parcursi Pentru A Incepe O Afacere Wholesale Pe Amazon (US)

Pentru mentorship click aici

1 thought on “Reclama Pe Amazon Devine Din Ce In Ce Mai Scumpa!”

  1. Salut!
    Practic, pentru Amz Wholesale, inteleg ca brandurile mari vor baga in preturile lor de vanzare aceste costuri de marketing in crestere, cum e si normal. Asta se va rasfrange in preturile marite ale distribuitorilor, astfel micsorande-se adaosul nostru. Corect?
    Intrebarea e, cum ajung sellerii Wholesale sa creasca pretul de vanzare pe Amazon, astfel incat sa se mentina % de adaos comercial, si businessul sa renteze ? Probabil raspunsul e: refuzand sa scada pretul produselor pentru a lua buy-boxul. Dar “realitatea bate filmul” si asa ceva este greu de crezut ca se intampla.
    Deci ce putem sa facem mai smart aici, in afara de a reduce celelalte cheltuieli, fara a afecta calitatea?
    Mersi frumos!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *