Schimbari colectare TVA din comerțul electronic in UE de la 1 iulie 2021

tva 2021 ecommerce

In acest articol veti gasi toate informatiile necesare sa intelegeti mai bine ce schimbari vor aparea la nivel UE despre colectarea TVA-ului cand vindeti online. Va recomand sa cititi tot articolul pentru ca va contine informatii esentiale pentru afacerea voastra. Chiar daca marea majoritate a articolului pare sa fie despre Amazon, aceste schimbari se aplica la tot ce tine de E-Commerce.

La 1 iulie 2021, cele 27 de țări ale Uniunii Europene vor implementa noi reguli de TVA pentru vânzările de comerț electronic, care vă pot simplifica vânzările de bunuri către consumatorii din UE prin intermediul magazinelor Amazon.

Acest articol explică ce se va schimba dacă v-ați stabilit afacerea în Uniunea Europeană. Totodata acest articol prezintă, de asemenea, pregătirile pe care ar trebui să le luați în considerare pentru afacerea dvs., inclusiv detaliile contului, pe care ar trebui să le actualizați.

Ce se schimbă?

De la 1 iulie 2021, ca urmare a implementării modificărilor TVA din comerțul electronic al UE, transpunerii acesteia la nivelul fiecărui stat membru și eliminării certificatelor fiscale DE §22f (Germania). Vom vedea următoarele modificări în legislație:

Eliminarea pragurilor de vânzare la distanță (Thresholds), înlocuite de un principiu general de taxă la destinație pentru toate livrările de bunuri din comerțul electronic B2C, adică vânzătorii vor solicita înregistrarea TVA în țara de destinație, cu excepția „microîntreprinderilor”.


Introducerea sistemului One-Stop Shop (OSS) – o simplificare în cazul în care, dacă decideți să vă înscrieți, veți beneficia de raportarea vânzărilor transfrontaliere UE B2C prin declarația TVA depusă la locul de stabilire, adică trebuie doar să vă înregistrați pentru TVA în țara în care v-ați stabilit afacerea pentru a vinde in toate cele 27 de state member UE.


Legislațiile locale antifraudă rămân, dar OSS poate fi utilizat acum – În toate jurisdicțiile cu legislații locale antifraudă legate de impozite (de exemplu, FR, AT și DE), numerele TVA locale împreună cu o declarație de înscriere la Union One Sistemul Stop Shop (OSS) va fi suficient pentru a exonera Amazon de răspunderea pentru nerespectarea obligațiilor fiscale locale.


Certificatele fiscale DE §22f vor fi desființate – înlocuite de necesitatea deținerii unui număr de înregistrare TVA DE („VRN”) (sau nr. TVA local în locul în care ați stabilit afacerea cu OSS) pentru a îndeplini obligațiile fiscale germane existente . Cu alte cuvinte, vei cere cod de TVA chiar daca firma ta e neplatitoare de TVA pentru a-l introduce in Amazon.
VRN-urile locale sunt încă necesare pentru locațiile în care depozitați inventarul – Dacă depozitați stocul în orice stat membru al UE, acesta va fi în continuare supus cerințelor locale de înregistrare a TVA, deoarece toate livrările locale și vânzările B2B rămân impozabile / raportabile în conformitate cu normele TVA actuale .

Informații suplimentare cu privire la această modificare și implicațiile pentru afacerea dvs. sunt disponibile pe pagina de ajutor a legislației UE privind comerțul electronic cu TVA.

FAQ

Ce ar trebui să fac acum?

  1. Examinați și actualizați detaliile contului dvs. Seller Central

Asigurați-vă că detaliile TVA ale contului dvs. de vanzator sunt corecte și actualizate, examinând:

-Adresa companiei dvs. Accesați Business Adresss.
– Adresa dvs. de expediere. Accesați Shipping Address.
-Adaugati toate numerele de înregistrare TVA / GST pe care le aveți in Seller Central
Important: asigurați-vă că numele companiei dvs. se potrivește cu numele legal de pe înregistrările dvs. TVA din UE.

  1. Cum pot opta pentru OSS?

Toate statele membre ale UE sunt obligate să vă ofere portaluri pentru a accepta înregistrări online pentru a vă permite să vă înscrieți în sistemul de TVA OSS din țara în care ați stabilit afacerea dvs. O prezentare generală a tuturor portalurilor OSS ale statelor membre UE27 și detaliile de contact pentru fiecare țară pot fi găsite aici.

  1. De ce trebuie să încarc un DE VRN în loc de un certificat fiscal german (Formularul 22f) pentru a continua să vând clienților germani după 1 iulie 2021?

Conform noilor modificări din Codul TVA german („UStG”), Amazon este obligat să colecteze de la vânzători un DE VRN valabil („Umsatzsteuernummer”) în locul unui certificat fiscal german pentru a achita răspunderea pentru TVA neplătită generată de vânzătorii care tranzacționează pe Amazon și îndeplinirea comenzilor din sau către Germania. Rețineți că DE VRN trebuie să se potrivească cu numele și adresa afacerii dvs. stocate de Autoritatea Fiscală Federală Germană. Vânzătorii stabiliți legal în Uniunea Europeană (inclusiv Germania), Islanda, Lichtenstein sau Norvegia care nu furnizează un cod VRN germană din 1 iulie 2021, nu mai pot vinde pe Amazon.de sau clienților din Germania.

Următoarele tipuri de tranzacții vor declans obligativitatea TVA-ului german:

Stocați inventarul și vindeti din Germania
Expediați mărfuri către clienți germani dintr-o altă țară din UE în care este stocat inventarul dvs.

Dacă nu stocați inventarul în Germania, vă puteți îndeplini obligațiile fiscale în Germania, optând pentru sistemul de TVA OSS. Va trebui să furnizați dovezi că raportați vânzările transfrontaliere UE B2C către Germania prin OSS și marcați VRN înregistrat în țara în care v-ați stabilit afacerea ca fiind UE-OSS VRN. În cazul în care nu furnizați dovezi că v-ați înscris în schema TVA OSS după 1 iulie 2021 sau nu încărcați un DE VRN valid înainte de 1 iulie 2021, nu veți mai putea vinde pe Amazon.de sau clienților din Germania .

  1. Când va înceta Amazon să colecteze certificate fiscale?

După 1 iulie 2021, Amazon nu va mai accepta certificatele fiscale germane (Formular 22f) și necesită furnizarea unui nr. TVA german valabil („Umsatzsteuernummer”) pentru a vinde în Germania. Pentru a deveni conform înainte de 1 iulie 2021, furnizați un certificat fiscal german (formular 22f) . Cu toate acestea, dacă veți primi după 1 iulie 2021, certificatul dvs. fiscal german nu va mai fi acceptat și veți solicita un cod TVA DE („Umsatzsteuernummer”).

  1. Care sunt avantajele pentru mine de a adopta OSS? Există limitări ale acestei noi opțiuni care ar face ca schema TVA „regulată” să fie preferată?

Veți avea într-adevăr opțiunea de a trece de la înregistrările TVA specifice țării pentru vânzările la distanță la o singură înregistrare TVA pentru a raporta vânzările la distanță (EU OSS). Aceasta face parte din modificările mai largi ale TVA pentru comerțul electronic care intră în vigoare la 1 iulie 2021. Una dintre pietrele de temelie ale acestui nou set de reguli este eliminarea pragurilor de vânzări la distanță specifice fiecărei țări și schimbarea țării implicite de impozitare din “expediați din țară în țara de destinație”. Fără OSS, veți avea nevoie de un număr de TVA în fiecare țară în care efectuați vânzări la distanță (puteți ajunge la 27 de coduri de TVA. Uneori chiar pentru a acoperi o simpla datorie de 5 EUR dintr-o singură vânzare către un client din țara respectivă . Cu OSS, puteți raporta toate vânzările la distanță într-o singură declarație de TVA în țara dvs. de stabilire.

  1. Sunt un nou vânzător pe Amazon. Vreau să încep cu OSS pentru vânzările mele în străinătate, dar apoi realizez ca vreau sa vand PAN-EU. Pot continua să folosesc OSS dacă aleg să activez programul paneuropean?

Înregistrarea OSS va fi un formular care va fi trimis autorităților fiscale locale pentru a solicita înscrierea în schema OSS. Activarea îndeplinirii Pan-UE nu va necesita să încetați utilizarea OSS. Acestea pot exista concomitent. Atunci când utilizați PAN-EU, veți avea nevoie de un număr de TVA local în fiecare țară de depozitare, deoarece livrările locale și vânzările B2B rămân impozabile / raportabile în conformitate cu normele TVA actuale. Vânzările dvs. transfrontaliere către consumatori din UE rămân raportabile prin OSS (sau alternativ prin înregistrări individuale de TVA în fiecare țară de destinație.

  1. Poate fi aplicat OSS pentru țările selectate sau trebuie aplicat tuturor UE? (Adică pot avea TVA în țara X și să folosesc OSS pentru toate celelalte din UE?)

OSS este totul sau nimic. Fie toate vânzările dvs. transfrontaliere sunt acoperite prin OSS, fie toate sunt acoperite prin înregistrări individuale de TVA în țară.

  1. Cum va afecta OSS depunerea mea lunară către autoritățile fiscale?

Pentru a evalua impactul exact al înregistrărilor OSS asupra celorlalte rapoarte, vă sugerăm să contactați consilierul dvs. fiscal. În general, raportarea TVA va fi completată cu o declarație TVA suplimentară, declarația OSS, care va include vânzările la distanță din UE, în timp ce alte tranzacții rămân de raportat în declarațiile TVA existente.

  1. Mi-am stabilit afacerea în afara Uniunii Europene și nu dețin inventar într-un stat membru al UE. Ce se schimbă pentru mine după 1 iulie 2021?

Începând cu 1 iulie 2021, Amazon va fi responsabil pentru colectarea TVA din UE pentru următoarele vânzări de bunuri livrate clienților din UE în cazul în care este comandat prin orice shop Amazon:

Mărfuri livrate din stoc stocate în afara UE cu o valoare parcelară de până la 150 EUR


Mărfurile livrate din inventar stocate în UE în care dvs., vânzătorul, nu sunteți stabiliți în UE.


În cazul în care are loc oricare dintre aceste livrări, Amazon va calcula și colecta TVA-ul UE de la client la checkout și îl va remite direct autorităților fiscale ale UE. Nu veți primi suma TVA din UE în plățile dvs. și nu veți fi obligat să remiteți aceste sume către autoritățile fiscale ale UE.

Rețineți că scutirea actuală de TVA pentru vânzările de bunuri sub 22 EUR, în cazul în care bunurile sunt livrate clienților din UE din inventarul stocat în afara UE, va fi, de asemenea, eliminată de la 1 iulie 2021 – TVA UE va fi calculată și colectată de Amazon pentru aceste vânzări .

Rețineți că aceste modificări nu afectează vânzarea sau livrarea de bunuri către clienții UE înregistrați cu TVA în UE, unde cerințele actuale de raportare a TVA vor continua să se aplice. De asemenea, vi se va cere să vă îndepliniți cerințele de înregistrare TVA în țările UE în care dețineți inventarul.

  1. Ce este scutirea de microîntreprinderi?

Legislația UE în materie de TVA pentru comerțul electronic prevede o scutire pentru întreprinderile mici (scutirea de microîntreprinderi) și vă permite să percepeți TVA în statul membru al UE în care v-ați stabilit afacerea în cazul în care:

Nu aveți filiale sau alte unități fixe în alte state membre ale UE
Nu depășiți pragul intra-european transfrontalier de 10.000 EUR anual


Microîntreprinderile beneficiază de o singură declarație de TVA în țara lor de stabilire (în loc de declarație obișnuită de TVA + declarație de TVA OSS). Cu toate acestea, de îndată ce realizați vânzările la distanță din UE din locații din afara țării dvs. de stabilire, aceste vânzări nu pot beneficia de scutire și necesită înregistrarea fie pentru OSS, fie obținerea unui VRN în fiecare țară de destinație.

Nu uita:

Daca doresti sa iti accelerezi afacerea ta pe Amazon, poti oricand sa programezi o consultanta cu mine accesand acest link

6 thoughts on “Schimbari colectare TVA din comerțul electronic in UE de la 1 iulie 2021”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top