Ce inseamna sa vinzi Wholesale pe Amazon?
Sa vinzi Wholesale pe Amazon inseamna sa cumperi produse de brand de la distribuitori si sa le vinzi la bucata pe Amazon. De fapt, daca stam sa ne gandim bine, asta este modelul principal de business pe care il adopta si Amazon insusi. Chiar si doamna de la alimentara de la coltul cartierului, tot acest model de business face. Cumpara in cantitati mari ciocolata Milka, oua Kinder, pulpe de pui, paine, legume si asa mai departe si ni le vinde noua la bucata cu un profit. Ce este spectaculos la acest model de business, este ca nu ai nevoie de niciun fel de reclama ca sa iti vinzi produsele. Pentru ca toata lumea stie cine este Nike, nu? Toata lumea stie cine este Adidas, Puma, Philips, Samsung, Kinder, Rafaelo, Calvin Klein, Hugo Boss si lista e imensa. De aceea oamenii stiu exact ce vor si intra pe Amazon sa cumpere. Singurul tau job este sa gasesti distribuitori pentru brandurile care te intereseaza si sa cumperi de la ei.
Am sa vorbesc mai multe despre ce inseamna sa vinzi Wholesale pe Amazon si care este toata procedura intr-un alt articol.
Ca in orice model de business sunt parti bune si parti mai putin bune. Tine doar de noi si de capabilitatea noastra sa ne descurcam cu partile mai putin bune ca sa ne putem bucura din plin cu partile bune. Sunt persoane care niciodata nu ar putea sa faca wholesale pe amazon pentru ca pur si simplu nu li se potriveste. Li se poate parea greu. Si este. Nu spun ca este usor. Mai ales ca iti trebuie aptitudini de sales man. La fel, sunt multe persoane care niciodata nu ar putea sa faca Private Label pe Amazon doar pentru simplul fapt ca marketingul li se pare foarte greu. Si lista este foarte lunga. Daca doresti sa vezi cele 5 tipuri de afaceri care se pot face pe Amazon, da un click aici.
Vreau sa incep prima data cu PROS. Totusi va sfatuiesc sa cititi si CONS ca sa le puneti in balanta si sa vedeti daca vi s-ar potrivi acest model de business sau nu.
PROS VANZARII WHOLESALE PE AMAZON
- Cel mai important avantaj este un unul atât din punct de vedere al costurilor cât și din punct de vedere al comodității, ale experienței, a orice vreti voi. NU trebuie să faci reclamă când vinzi wholesale!Nu trebuie să înveți să faci reclamă nu trebuie nimic. Tu pur și simplu trebuie să te gândești că listing-ul unui produs e ca un val și tu pur și simplu te urci pe el. Valul reprezinta vanzari. Reprezinta cerere. Inseamnă că deja listing-ul are popularitate si oamenii deja știu că au nevoie de produsul ăla și probabil în fiecare lună se reîntorc și recomandă produsul respectiv. Eu personal, vând deja de un an și ceva in US si tot un an si ceva am vandut in Germania si nu am făcut deloc reclamă. Ba chiar am primit niste cupoane gratis de la Amazon de cate 50$ respectiv 250$ pentru a investii in PPC si le-am lasat sa expire. Pentru ca nu am avut nevoie. Deci nu ai nevoie de reclamă în wholesale și asta cântărește mult.
- Nu rămâi cu stoc! Din cauză că nu ai nevoie de reclamă și să spunem că nu ești în buy box range (maxim 2-3% pret mai mare decat cel mai mic pret FBA de pe listing) poți oricând să scazi prețul, sa zicem să ai profit de 50 de cenți – un dolar sau probabil chiar să nu ai profit deloc, sau in cel mai rau caz sa fii puțin puțin pe minus, si iti vinzi marfa și pleci mai departe. Nu rămâi blocat cu stocul. In schimb la private label ai sanse foarte mari sa ramai cu stoc daca produsul nu se vinde. Dar am sa vorbesc despre asta in articolul despre Private Label Pros and Cons.
- O altă chestie foarte importantă este ca nu ai nevoie de reviews la produse! Acum reviews a devenit o mare problemă pentru că algoritmul amazonului a devenit tot mai deștept își dă seama dacă cumperi ilegal sau manipulezi reviews. El isi da seama foarte usor in functie de vanzari cam cate reviews trebuie sa iti intre in mod normal la produse. Sa spunem ca media este 5% (si este una reala). Adica din 100 de vanzari se cam dau 5 reviews la produse. Ei bine, daca tu cumperi reviews si ai 20 de vanzari si 10 reviews asta inseamna red flag pentru Amazon si la inceput ti le sterge iar mai apoi iti suspenda contul. Dar vânzând wholesale, nu te interesează de reviews deloc. Singurul lucru de care te intereseaza este sa ai trafic pe listing.Personal am vândut pe listing-uri care nu au avut reviews deloc, vand pe listinguri care au 20 de reviews si vand pe listinguri care au 1000 de reviews. Nu ma intereseaza. Atata timp cat este cerere la produs, eu il vand.
- Nu ai nevoie de poze! Din nou, asta poate să fie o problemă in private label. Cei care fac celălalt model de business nu pun prea mare accent pe poze de multe. Uneori incarca pozele producătorului și “da-i sa mearga”. E drept, sunt si alții care investesc destul de mult în acest aspect. Fac poze din lifestyle, fac poze când cineva folosește produsul lor, unii platesc modele care sa pozeze cu produsele lor, fotografi profesionisti si asa mai departe. Un listing bine pus la punct din perspectiva pozelor poate sa fie destul de costisitor.Dar pe noi, cei care vindem wholesale, nu ne interesează. Eu am vândut cu o poză pe listing, cu două, cu trei sau cu cinci si chiar nu contează. Dacă este trafic pe listing-ul respectiv poți să vinzi produsul. Totusi, la acest punct ar putea exista o exceptie. Ati putea chiar sa va oferiti distribuitorilor/brandurilor sa aduceti imbunatatiri listingului prin poze mai calitative in schimbul deschiderii unui cont de wholesale cu ei. (adica sa va permita sa vindeti pe Amazon acel produs specific). Cu poze mai calitative, mai eye-catching, ati putea sa cresteti vanzarile acelui produs/brand. Dar nu este obligatoriu. Eu personal nu am facut asta niciodata. Dar ar putea fii un tip de valoare pe care l-ai putea oferii distribuitorului in speranta sa te lase sa vinzi pe Amazon.
- Nu e nevoie să creezi Bullet Points sau Descriere! Am vândut și chiar și momentul ăsta am listing-uri unde există doar un Bullet Point, fără descriere. Dacă este trafic pe listing vei vinde. Nu trebuie să investești în programe pentru keywords să te gandesti cum să formulezi in asa fel incat sa cuprinzi tot setul de keywords pe care le-ai gasit dar sa si folosești toate cele cinci Bullet Points. Nu trebuie să crezi descriere. Nu trebuie să faci nimic de genul ăsta pentru că nu este brandul tău, nu ai niciun interes si tot ce te interesează este să vinzi produsele pe care le cumperi de la distribuitor, și să iti iei profitul. Totuși, si aici există o excepție. Ai putea chiar tu să te oferi să faci chestia asta la un brand sau la un distribuitor pentru a te lăsa să vinzi produsele respective. Mai exact, sa faci tu research sa vezi ce keywords sunt cele mai potrivite pentru acel produs, daca listingul este indexat pentru toate KW care se folosesc in acel moment si asa mai departe. Pe scurt, sa aduci valoare brandului sau distribuitorului. Cu cat listing-ul este optimizat mai bine cu atat le va fii mai usor clientilor sa il gaseasca. Produsul tau va aparea in fata mai multor clienti cand tasteaza KW diferite si asa vanzarile vor creste. Acesta este un punct foarte interesant si eu m-am folosit de el la cativa distribuitori. Dar, din nou, nu este nevoie neapărat. Dacă este trafic pe listing poți să vinzi produsele liniștit cu doar un Bullet Point.
- Se folosesc mult mai puține tools în wholesale decât la alte modele de business! Noi, în wholesale, folosim in total 3 programe. Keepa, (vezi aici video review), ScanUnlimited ( vezi aici video review) si un Automate repricer (deocamdata inca testez si cand gasesc programul perfect am sa fac review la el). Dar pentru cine este nou ai nevoie doar de un programel cu care sa verifici istoricul pretului si rank-ului iar acest lucru ti-l ofera Keepa si un programel cu care sa scanezi rapid si eficient listele de la distribuitori. Acest lucru il ofera Scan Unlimited.Cand ve-ti ajunge la vanzari mai mari, cam peste 50.000$ o sa fie nevoie sa folositi si un automate repricer. Are si Amazon un astfel de tool integrat in seller central dar nu este bun deloc. Am sa vorbesc in alt articol despre asta.
- Un alt avantaj este ca tu cumparand de la distribuitor iti permiti sa cumperi ce cantitate vrei. De exemplu: Daca pe listingul pe care vinzi se vand 300 de bucati pe luna, tu ai putea sa comanzi doar 200 sa fii sigur ca scapi de ele intro luna. Eu de exemplu, nu vreau sa stau cu stock mai mult de 2 luni maxim. In cazul meu, daca e sa vorbim de acelasi listing, eu as cumpara maxim 400-450 de bucati din acel produs. Si prefer sa tot recomand decat sa se intample ceva cu listingul (scadere de pret, aparitia Amazonului etc) si sa raman cu stock. Va sfatuiesc, mai ales la inceput, sa fiti foarte atenti cata marfa cumparati. Mai bine mai putina si va rulati banii mai repede decat sa riscati sa nu o vindeti. Ei bine, acest lucru constituie un avantaj. Pentru ca la private label de exemplu, esti obligat sa cumperi stock mare ca altfel fabrica nu iti va produce,sau nu iti va insera logo pe produs, sau nu iti va oferii niciun discount etc.
Si cam atat! Astea sunt cele mai bune 7 avantaje pe care acest model de business le ofera.
Acum trebuie sa trecem si la partile mai putin placute pentru ca fie ca ne place, fie ca nu, orice model de business le are.
CONS Vanzarii Wholesale pe Amazon
- Unul din dezavantajele pe care acest model de business le are este ca marginile de profit sunt mai mici. Deci din start vei avea profit mai mic decat la un produs private label. In teorie, cand ai un produs private label, iti pui tu pretul si implicit iti stabilesti marginile de profit. Ei bine, daca si reusesti sa mai vinzi produsul la marginile care ti le doresti tu, asta ramane de vazut.Cand vinzi wholesale pe amazon, din cauza ca nu vinzi singur pe listing (adica ai competitie) pretul tinde sa mearga in jos. Pentru ca fiecare doreste sa vanda, fiecare doreste sa fie in buybox range si fiecare doreste sa isi bata competitia. Acolo intervine cat de capabil esti tu sa economisesti cat mai mult ca sa iti permiti sa mergi cat mai jos cu pretul pentru a avea profit cat mai mult. Cand vorbesc de economie ma refer: cat buget ai sa cumperi marfa astfel incat sa obtii preturi bune, ce preturi de transport poti obtine per bucata si daca te costa ceva preppingul la produse sau nu.
- Dezavantajul numarul 2! In unele cazuri, pretul poate sa scada drastric pentru ca anumiti selleri care s-au saturat sa stea in spatele buybox-ului scad pretul cat de mult pot pana il vand si ies de pe listing. De-obicei acesta este motivul pentru care pretul scade drastic. Mai exista o alta posibilitate insa. Cand un seller cumpara marfa foarte foarte ieftina de la liquidations sau cand se inchide un supermarket. Se poate intampla sa cumpere produsul la pret de nimic si sa isi permita sa scada pretul foarte mult si tot sa aibe profitul care si-l doreste. Dar aceste scaderi drastice de pret nu tin niciodata. De exemplu: daca pretul mediu la acel produs, in ultimile 6 luni ( asta vezi cu graficul keepa) este de 20$ iar cineva scade pretul dintro data la 12.99$ este most likely ca pretul sa revina in viitorul apropiat la 20$ dupa ce acel seller isi vinde marfa.
- Poate sa apara Amazon pe listing!Din pacate nu avem ce face aici. Nu se stie niciodata cand Amazon poate sa apara pe listing si de cele mai multe ori se intampla ca Amazon sa vanda acelasi produs mult mai ieftin de cat pretul BB (buybox) pentru ca isi permite. 1. Are mai multi bani decat tine sa cumpere marfa si 2 este platforma lui iar el nu plateste taxe de categorie si de FBA.
- Daca vrei sa vinzi trebuie sa fii in buybox range.Ce inseamna asta?Daca buybox-ul este la 15 dolari pe listingul respectiv, tu ca sa poti sa vinzi fara probleme trebuie sa fii intrun range de 3%. Adica iti permiti sa vinzi cam cu 3% mai scump de cat acel pret.In primul rand trebuie sa stiti ca nimeni nu stie procentele astea cu exactitate.S-au facut teste. Sunt oameni care au vandut mii de produse si au tot testat.Si eu am vandut mii de produse si la fel, am testat si asa am descoperit ca daca sunt mai scump de 2-3% fata de BB nu prea mai vand. Dar daca iti permiti sa fii la acelasi pret cu BB, el se va rotii si vei vinde si tu fara probleme. Daca iti permiti sa scazi pretul, vei vinde doar tu acel produs. De aici si vine acea bataie pe BB. Din cauza ca toti vor sa vanda iar unii doresc sa vanda doar ei. Si ca sa poata sa obtina acest lucru stau tot sub al doilea pret de pe listing ca sa “fure” toate vanzarile.
- Trebuie sa fii un salesman.Deci trebuie sa stii sa te vinzi distribuitorului sau brandului ca sa pui mana pe lista de produse. Sunt oameni care au asta in sange si sunt oameni care nu.De aceea unii nu pot nicicum sa deschida un cont de wholesale cu distribuitorii pentru ca nu stiu sa se vanda. Nu stiu cum sa vorbeasca, sa spuna ce imbunatatiri pot sa aduca, ce valoare pot sa aduca brandului sau pur si simplu sa fie convingatori ca, cu ei ar trebui sa lucreze distribuitorul. Ei bine, chiar daca ai asta in sange , chiar daca nu… dupa cateva carti de sales iti garantez ca vei stii cum sa vorbesti si sa obtii aproape tot ce vrei de la distribuitori sau clienti.
Acestea sunt cele 5 dezavantaje pe care eu le-am gasit in acest model de business. Nu stiu cat cantaresc pentru unii, dar pentru mine asta inseamna foarte putin pentru ca avantajele sunt mult mai mari. De aceea am ales sa vand wholesale pe amazon si nu private label.
Sper din suflet ca v-a fost de ajutor acest articol. Pe data viitoare!
Citeste si:
Amazon se extinde si in Olanda
Amazon Restrictioneaza Vanzarea de Masti de Protectie pe Platforma
Mulţumesc din suflet pentru informații🙏Bunul Dumnezeu să ne lumineze sufletul, casa şi drumul vieții🙏
Interesant